Informacje o Google Books
Przegląd
Przemyślenia i opinie
Pomoc ogólna

Program partnerski
Dla wydawców i autorów
Przystąp teraz
Pomoc dla partnerów

Program bilbioteczny Library Project
Przegląd
Biblioteki współpracujące
Pomoc dla bibliotekarzy

Historie sukcesu partnerów

Wydawnictwo Crossway Books uzyskało znaczną widoczność swojego katalogu dzięki Google Books
Crossway

Crossway Books z Wheaton w stanie Illinois jest wydawnictwem książek organizacji duchowieństwa chrześcijańskiego Good News Publishers. Good News publikuje hymny nowotestamentowe oraz Biblię w wersji ESV (English Standard Version), a katalog Crossway Books zawiera około 400 aktywnych tytułów książek beletrystycznych, dokumentalnych, podarunkowych i książek dla dzieci. Crossway zazwyczaj wydaje około 60 nowych książek rocznie. Good News/Crossway zatrudnia pięćdziesiąt osób.


„Google Books pozwala nam wznieść nasz marketing na wyższy poziom. Planujemy zgłaszać do programu jak najwięcej tytułów”.

Stephen Smith
Webmaster witryny Crossway

Wyzwanie

Marketing internetowy Crossway polegał na wyświetlaniu reklam w wynikach wyszukiwania słów kluczowych za pomocą programu Google AdWords®. Pozwalało to kierować zainteresowanych użytkowników do witryny wydawnictwa, ale gdy w październiku 2004 r. wprowadzono program Google Books, dyrektor operacyjny Crossway zdał sobie sprawę z korzyści płynących z umożliwienia klientom przeszukiwania całej treści publikacji Crossway. Google Books zapewniło następną metodę zwiększania widoczności tytułów oraz kierowania dodatkowych klientów do witryny wydawnictwa. „Pomyśleliśmy, że Google Books pomoże nam dotrzeć z naszymi informacjami do osób, które ich szukają” — mówi Stephen Smith, webmaster witryny Crossway.

Rozwiązanie

„Naszym celem było szybkie zetknięcie czytelników z treścią naszych książek, z każdym zawartym w nich słowem” — mówi Randy Jahns, wiceprezes Crossway ds. marketingu. Dodaje też: „Jesteśmy przekonani, że umożliwienie ludziom przeglądania naszych książek zwiększa sprzedaż we wszystkich kanałach”. „Google Books pozwala poznać nasze książki osobom, które inaczej mogłyby nigdy się z nimi nie zetknąć — w domach, bibliotekach i firmach na całym świecie”.

W chwili obecnej w Google Books dostępnych jest ponad 350 z liczącej więcej niż 400 tytułów oferty Crossway. W witrynie Crossway każda książka ma link do swojej strony w Google Books. „Każdy może natychmiast przeszukać książkę lub ją przejrzeć, aby sprawdzić, czy jest interesująca” — mówi Smith i zauważa — „prowadzimy również specjalną promocję w celu informowania wszystkich użytkowników, które książki są dostępne w Google Books”.

Niektórzy autorzy Crossway sami poprosili wydawcę o udostępnienie ich dzieł w Google Books. „Program zapewnia nieporównywalną widoczność” — mówi Smith. Co więcej, „Ożywione zostały w ten sposób starsze nakłady. Mamy ogromne zasoby, które dotychczas nie były dostępne w internecie. Dzięki temu zwiększa się nasz zwrot z dokonanych już inwestycji”.

Ponadto rozpoczęcie pracy jest bardzo proste: „wystarczyło sporządzić listę numerów ISBN oraz tytułów i zgłosić je”. Smith dodaje, że „klienci dziękowali nam pocztą elektroniczną za udostępnienie całego tekstu naszych książek. To dowodzi, że jest na nie popyt, a ludzie doceniają możliwość przejrzenia książki przed podjęciem decyzji o jej zakupie”.

Jeśli chodzi o zwrot z inwestycji, Smith mówi: „Naszą najważniejszą walutą w Google Books nie są dolary, lecz widoczność”. Dodaje też: „Dzięki Google AdWords kierujemy klientów do naszej witryny, a Google Books pozwala nam na pokazanie naszych książek światu”. „W szerszym znaczeniu — mówi Smith — Google Books pozwala nam wznieść nasz marketing na wyższy poziom. Planujemy zgłaszać do programu jak najwięcej tytułów”.

Informacje o Google Books

Program Google Books umożliwia wydawcom promowanie książek w Google. Google skanuje pełny tekst tytułów wydawców uczestniczących w programie, dzięki czemu użytkownikom Google wyświetlane są książki dopasowane tematycznie do wyszukiwanych przez nich haseł. Gdy użytkownik kliknie wynik wyszukiwania dotyczący książki, wyświetlana jest strona internetowa z serwera Google, na której widnieje zeskanowany obraz odpowiedniej strony książki. Każda strona zawiera także wiele linków „Kup tę książkę” umożliwiających użytkownikom zakupienie książki w księgarniach internetowych. Użytkownikom możemy ponadto wyświetlać na tych stronach kierowane kontekstowo reklamy Google AdWords. Wydawcy otrzymują część przychodów uzyskanych z reklam wyświetlanych na stronach z ich treścią.

©2011 Google — Strona głównaWszystko o GoogleOchrona prywatności