Rozmiar działalności
Large
Sektor
Sprawy zagraniczne i międzynarodowe
Cele
Skuteczniejsza współpraca
Dzielenie się swoją historią
Łatwiejsze dotarcie do darczyńców
Kontakt ze zwolennikami
Zdjęcia
Jana Asenbrennerova
Wyzwanie
Z powodu niedożywienia umiera milion dzieci rocznie1. Jednak tej tragedii można zapobiec. Action Against Hunger stara się dotrzeć do niedożywionych dzieci i je uratować. Organizacja otrzymuje jednak bardzo niewielkie kwoty na marketing, komunikację i obsługę informatyczną. Chciałaby zainwestować w te obszary, ale nie ma środków potrzebnych do rozwijania swoich programów.
W globalnej organizacji komunikacja to sprawa kluczowa. Brak służących do tego scentralizowanych narzędzi stanowił duży problem. Różne zespoły korzystały z różnych rozwiązań do obsługi wiadomości. Gdy jakiś pracownik chciał skontaktować się z innym, najpierw musiał dowiedzieć się, jakiego narzędzia może użyć i dodać w nim odpowiednią nazwę użytkownika.
Działania prowadzone przez organizację Action Against Hunger ratują ludzkie życie, dlatego musi ona mieć możliwość pracy przez całą dobę. Jednak do tej pory organizacja miała problemy z prawidłowym działaniem serwerów. Dodatkowym zagrożeniem były huragany przechodzące przez Nowy Jork, które mogły odciąć zasilanie serwerów i w rezultacie sparaliżować organizację.
Korzystając z narzędzi Google, organizacja Action Against Hunger była w stanie pokonać te wyzwania i skupić się na ratowaniu życia.
Historia
Organizacja Action Against Hunger stosuje rewolucyjne podejście do leczenia niedożywienia określane mianem Community Management of Acute Malnutrition (CMAM). Rodzice dostają pastę na bazie orzechów bogatą w białka i kalorie, którą zanoszą do domu, by leczyć dzieci. Żywność tego typu jest od razu gotowa do spożycia. Przypomina batony proteinowe i nie wymaga żadnego przygotowania ani przechowywania w lodówce. Leczenie dzieci w domach eliminuje problem związany z dalekimi podróżami do ośrodków zdrowia, dzięki czemu rodzice mogą opiekować się pozostałymi członkami rodziny.
W walce z niedożywieniem organizacja Action Against Hunger korzysta z narzędzi Google. Ad Grants i YouTube pomagają jej pozyskiwać środki do finansowania programów i docierać do wielu nowych odbiorców.
Organizacja Action Against Hunger używa Ad Grants jako jednego z elementów planu działania w sytuacjach kryzysowych. Na przykład gdy w Sudanie Południowym ogłoszono klęskę głodu, organizacja szybko uruchomiła wyświetlanie reklam, które były kierowane na odpowiednie wyszukiwane hasła i zachęcały do wspierania pomocy humanitarnej. Kiedy pojawiła się epidemia eboli, Action Against Hunger natychmiast zaczęła używać konta Ad Grants do kierowania reklam na słowa kluczowe. W ten sposób ludzie szukający informacji mogli stać się ludźmi, którzy coś zmienią. Przy podejmowaniu decyzji organizacja wykorzystuje dane z Google Analytics, co pomaga pozyskiwać większe środki finansowe i optymalizować zaangażowanie użytkowników. Dzięki Ad Grants organizacji udało się z roku na rok podwoić wpływy. Takich samych rezultatów spodziewa się w tym roku.
W 2013 roku organizacja Action Against Hunger przeszła na Google Workspace. Od tej pory obrany przez nią sposób komunikacji i współpracy uległ całkowitej przemianie. Na przykład wiadomości i rozmowy zaczęły być obsługiwane tylko przez Google Meet – i tak osoby współpracujące w ramach globalnej sieci zyskały narzędzie do natychmiastowej komunikacji. Obecnie osoba z biura w Londynie może szybko skontaktować się z pracownikiem w Nowym Jorku. Wystarczy, że porozmawiają na czacie lub wezmą udział w połączeniu konferencyjnym w Google Meet. Gmail i Dysk Google stały się głównymi elementami zwiększającymi produktywność. Google Workspace jest teraz podstawą funkcjonowania organizacji – pozwala jej usprawnić komunikację i współpracę w skali globalnej. Możliwość jednoczesnej pracy na tych samych wersjach dokumentów w różnych strefach czasowych stanowi dla pracowników ogromną zaletę.
„W ostatnich dwudziestu latach odsetek niedożywionych ludzi w najmniej rozwiniętych obszarach świata spadł niemal o połowę. Można się z tego tylko cieszyć. Swój udział mają w tym również firmy takie jak Google. Dzięki partnerstwu z Google zrobiliśmy wielkie postępy. W Kambodży korzystamy z technologii Google, by wprowadzić trwałe rozwiązania do walki z niedożywieniem. W Stanach Zjednoczonych korzystamy też z Google Ad Grants i Google Analytics. Dzięki tym narzędziom uzyskujemy cenne informacje o skuteczności naszych działań prowadzonych w internecie”.
Andrea Tamburini, prezes zarządu Action Against Hunger
Wpływ
W zeszłym roku programy żywieniowe organizacji Action Against Hunger dotarły do 1,5 miliona ludzi1. W ciągu ostatnich 10 lat potroiła się liczba dzieci objętych leczeniem ostrego niedożywienia1. Inwestycja w dożywanie to jedna z najtańszych i najskuteczniejszych interwencji. Nowe badania pokazują, że każdy dolar zainwestowany w żywienie dziecka w ciągu pierwszego 1000 dni przekłada się średnio na 16 USD pomocy2. Inwestowanie w żywienie daje dzieciom szansę na zdrowe i produktywne życie oraz daje podstawę do trwałego globalnego postępu w zakresie zdrowia i rozwoju.
Dzięki Ad Grants w ciągu ostatnich 12 miesięcy 158 000 osób odwiedziło stronę internetową organizacji. Program ten przyczynił się też do zebrania 66 000 USD. Wyleczenie jednego dziecka z niedożywienia kosztuje 45 USD. Teraz 1466 dzieci będzie miało szansę na przeżycie.
Organizacja Action Against Hunger zebrała również ponad 20 000 USD z odesłań z YouTube, które monitorowała dzięki śledzeniu e-commerce w Google Analytics. Program Google dla Organizacji Non-Profit uwolnił ją od wielu problemów związanych z zasobami, dzięki czemu mogła uratować życie większej liczbie osób.
1. Źródło: https://www.actionagainsthunger.org/impact/nutrition
2. Źródło: https://www.actionagainsthunger.org/sites/default/files/publications/Action-Against-Hunger-2015-Annual-Report-web.pdf