Charity: Water

663 miliony ludzi na świecie nie ma dostępu do czystej wody. Celem organizacji charity: water jest dążenie do zmiany tego przez dostarczanie czystej i bezpiecznej wody pitnej mieszkańcom krajów rozwijających się. Organizacja współpracuje z kilkudziesięcioma partnerami lokalnymi i do tej pory udało jej się zrealizować ponad 21 tys. projektów, dzięki którym 6,4 miliona osób ma teraz dostęp do czystej wody oraz lepszych warunków higienicznych i sanitarnych.

Rozmiar działalności

Large

Sektor

Działalność na rzecz społeczeństwa

Cele

Podnoszenie świadomości dotyczącej misji organizacji

Zbiórka funduszy

Zwiększenie ruchu na stronie

Usługa

Google Ad Grants

Program YouTube dla Organizacji Non-Profit

Zdjęcia

Charity: Water

Strona

https://donate.charitywater.org/donate/home

Wyzwanie

Aby zapewnić dostęp do czystej i bezpiecznej wody wszystkim ludziom na świecie, charity: water chce zwiększyć społeczną świadomość dotyczącą tego problemu, dotrzeć do nowych ofiarodawców i zebrać większe fundusze. W tym celu organizacja próbuje zmaksymalizować swoją obecności w internecie i nawiązać bliską więź z osobami wspierającymi jej działalność.

Historia

Organizacja charity: water chce zwiększyć swoją obecność w internecie, wykorzystując bezpłatne narzędzia dostępne w ramach Google for Nonprofits. Narzędzia interaktywne, społecznościowe, analityczne i optymalizacyjne pomagają edukować potencjalnych darczyńców i wyraźnie pokazywać im, jak ich wsparcie przekłada się na bezpośrednie rezultaty.

Wykorzystując Mapy Google, charity: water może powiązać darczyńców z ich darowiznami – po wpłaceniu darowizny darczyńca otrzymuje współrzędne GPS wraz ze zdjęciami, dzięki czemu może śledzić, jaki efekt przyniosła wpłacona przez niego darowizna.

Dzięki YouTube osoby zaangażowane w projekt mogą dokumentować postępy przy jego realizacji. Zespół charity: water może wysłać ofiarodawcom podziękowania lub nagrywać krótkie filmy prezentujące historie konkretnych osób, które mają teraz dostęp do czystej i bezpiecznej wody z wybudowanej studni.

Organizacja charity: water wykorzystuje też Ad Grants, by zwiększyć liczbę wyświetleń w płatnych i bezpłatnych wynikach wyszukiwania oraz tworzyć kampanie, np. zachęcające ludzi, by poprosili swoich znajomych i członków rodziny o przekazanie darowizny na rzecz charity: water zamiast kupna tradycyjnego prezentu urodzinowego.

Chcemy zapewnić dostęp do czystej i bezpiecznej wody każdemu mieszkańcowi naszej planety, a dzięki wsparciu Google codziennie zbliżamy się do osiągnięcia tego celu.

Tyler Riewer, menedżer ds. promocji marki

Wpływ

„Tylko w ciągu jednego roku dzięki udziałowi w programie Google dla Organizacji Non-Profit zanotowaliśmy zwiększenie ruchu na stronie o 350%, wzrost całkowitej liczby odwiedzających o 300%, a liczby wyświetleń filmów o 333%” – mówi Tyler Riewer, menedżer ds. promocji marki w charity: water.

Od momentu, w którym zespół charity: water zaczął uczestniczyć w programie Google dla Organizacji Non-Profit, prowadzone przez niego działania internetowe nabrały ogromnego rozmachu. Dzięki umieszczanym w YouTube spersonalizowanym filmom z podziękowaniami, funkcjom Map Google, a także reklamom w wyszukiwarce i mediom społecznościowym organizacji udało się dodatkowo skupić wokół siebie społeczność oddanych zwolenników.

W 2015 roku organizacja charity: water po raz pierwszy uruchomiła swoją przygotowywaną co roku we wrześniu kampanię pod hasłem #NothingIsCrazy (#Nic nie jest zbyt szalone), zachęcającą ludzi do robienia niezwykłych rzeczy w celu zbiórki funduszy, które mają zapewnić dostęp do czystej wody. Dzięki wykorzystaniu usług Google udało się zainspirować do tego prawie 1900 osób i zebrano 1,8 miliona USD, co pozwoliło zapewnić dostęp do czystej wody ponad 60 tys. mieszkańców krajów rozwijających się. Korzystając z Google Analytics, zespół mógł dowiedzieć się, kto wziął udział w kampanii, określić współczynnik konwersji i sprawdzić liczbę wyświetleń filmu promującego kampanię.

Teraz charity: water wykorzystuje narzędzia Google, by dotrzeć do nowych odbiorców i zainspirować ich do dołączenia się do programu comiesięcznych darowizn o nazwie The Spring. Dzięki takim inicjatywom nadejdzie dzień, w którym wszyscy ludzie będą mieć dostęp do czystej wody.

Dowiedz się, jak inne organizacje korzystają z programu Google dla Organizacji Non-Profit, by zmieniać świat.