Rozmiar działalności
Large
Sektor
Usługi dla ludności
Cele
Podnoszenie świadomości dotyczącej misji organizacji
Zaangażowanie odbiorców
Znalezienie darczyńców
Zdjęcia
Zdjęcie: Direct Relief
Wyzwanie
Magazyn Forbes już od kilku lat z rzędu wymienia Direct Relief jako jedną z niewielu organizacji charakteryzujących się stuprocentową efektywnością przeprowadzanych zbiórek pieniędzy. Pracownicy Direct Relief wkładają dużo wysiłku w to, by osiągnąć tak wysoki poziom skuteczności – jednak sama organizacja musi odpowiadać na wyzwania, które stają przed wszystkimi podmiotami tego typu. Jak sprawić, by ludzie się o niej dowiedzieli? Jak zapewnić wzrost wartości darowizn przy ograniczonych zasobach, szczególnie jeśli jest się organizacją pozarządową finansowaną w całości ze źródeł prywatnych? Jak osiągnąć sukces, gdy inne podmioty przeznaczają na marketing znacznie więcej środków?
Historia
Pełny zestaw narzędzi Google dostępny w ramach programu Google dla Organizacji Non-Profit pozwala Direct Relief odpowiedzieć na te i inne wyzwania.
Dzięki Ad Grants organizacja prowadzi działania marketingowe w wyszukiwarkach. Google Analytics pozwala jej dowiedzieć się więcej na temat ofiarodawców oraz sprawdzać, w jaki sposób korzystają oni z jej strony. Wykorzystując Mapy Google, organizacja może wizualizować działania, które realizuje na całym świecie. Z kolei własny kanał w YouTube, na którym publikowane są poruszające filmy o charakterze edukacyjnym, sprawia, że przesłanie organizacji staje się bliższe odbiorcom i zwiększa świadomość jej marki wśród internautów.
„Do 1 stycznia, kiedy to mija związany z końcem roku szczytowy okres przekazywania wsparcia finansowego organizacjom non-profit, zanotowano wzrost liczby darowizn o 44% w porównaniu z poprzednim rokiem oraz zwiększenie o 40% całkowitej kwoty darowizn przekazywanych online”.
Wpływ
W ciągu pierwszych trzech lat od otrzymania przez Direct Relief w 2003 roku wsparcia od Google liczba odwiedzających stronę organizacji wzrosła aż o 6000%. Firma Google dostrzegła jednak jeszcze większy potencjał i razem z Direct Relief podjęła wysiłki, by zoptymalizować działania prowadzone przez organizację w internecie.
Skorygowany plan marketingowy zakładał przeprowadzenie ośmiu kampanii w ramach płatnych wyników wyszukiwania i remarketingu. W pierwszym tygodniu grudnia utworzono około 150 nowych reklam tekstowych. Do 1 stycznia, kiedy to mija związany z końcem roku szczytowy okres przekazywania wsparcia finansowego organizacjom non-profit, zanotowano wzrost liczby darowizn o 44% w porównaniu z poprzednim rokiem oraz zwiększenie o 40% całkowitej kwoty darowizn przekazywanych online.
Ruch na stronie zwiększył się w sumie o 84%. Skutkiem wykorzystania reklam remarketingowych był 2-procentowy wzrost liczby konwersji. W przypadku płatnych wyników wyszukiwania (w tym obejmujących pewne warianty hasła „Direct Relief”) osiągnięto współczynnik konwersji na poziomie 26%.
Organizacja Direct Relief planuje dalsze ulepszenie swojej kampanii Ad Grants oraz zdobycie większej liczby darczyńców dzięki historiom zamieszczanym na jej kanale YouTube, które przyciągają uwagę widzów i jednocześnie są świetnym źródłem informacji.