Rozmiar działalności
Large
Sektor
Działalność na rzecz społeczeństwa
Cele
Podnoszenie świadomości dotyczącej misji organizacji
Tworzenie treści w YouTube
Zbiórka funduszy
Znalezienie darczyńców
Wyzwanie
Dzięki powiązaniu pożyczkodawców z pożyczkobiorcami Kiva sprawia, że mikrofinansowanie przestaje być anonimowe. Ci pożyczkobiorcy szukają środków na rozwój swojej działalności. Aby Kiva mogła powiązać te grupy osób, musi rozszerzyć swój zasięg i uświadomić innym, jak ważna jest jej misja.
Historia
Organizacja zaczęła korzystać z Ad Grants, by się zareklamować, i szybko stało się to głównym źródłem ruchu na jej stronie. Gdy potencjalny pożyczkodawca chce wziąć udział w mikrofinansowaniu, Kiva może dla niego wygenerować potencjalnych pożyczkobiorców. Organizacja może znaleźć osoby, które są zainteresowane jej misją i chcą ją wspierać.
Kiva posłużyła się też YouTube, by zachęcić swoich partnerów, wolontariuszy oraz społeczność użytkowników do codziennego nagrywania i przesyłania filmów.
„Dzięki firmie Google i jej usługom, których używamy codziennie w Kiva, mogliśmy obsłużyć ponad 2,1 miliona osób z całego świata i udzielić pożyczek o wartości ponad 890 milionów USD farmerom, przedsiębiorcom i studentom, którzy chcą zrealizować swoje marzenia”.
Buckley White, kierownik ds. marketingu usług, Kiva
Wpływ
Cynthia – rolniczka z wiejskiego regionu Zimbabwe i samotna matka dwójki dzieci – skorzystała z pożyczki Kiva, by uratować swoje plony podczas rekordowej suszy, która nawiedziła jej kraj.
Cynthia stworzyła system nawadniający jej uprawy okry, batatów i kukurydzy, łącząc je ze stawem nawadniającym przy użyciu rur i pompy. Pożyczka Kiva w wysokości 1000 USD udzielona przez 35 osób z całego świata pozwoliła Cynthii kupić paliwo do pompy i w ten sposób ocalić plony.
Część zysków z farmy Cynthia przeznacza na opłacenie szkoły swoich dzieci oraz na kontynuowanie własnej edukacji. Musiała zrezygnować z nauki, gdy była nastolatką, ale chce ukończyć szkołę średnią, by dać dobry przykład swoim dzieciom i innym młodym kobietom.
„Życie bez edukacji jest jak roślina bez wody. Dlatego chcę posłać dzieci do szkoły bez względu na wszystko” – mówi Cynthia.