Rozmiar działalności
Medium
Sektor
Sprawy zagraniczne i międzynarodowe
Cele
Podnoszenie świadomości dotyczącej misji organizacji
Większa produktywność i lepsza organizacja pracy
Zbiórka funduszy
Zdjęcia
Zdjęcia zostały udostępnione przez Nuru International.
Wyzwanie
Organizacja Nuru dokłada wszelkich starań, by wyeliminować koszty ogólne. Dzięki temu może przeznaczać zbierane środki na szkolenie lokalnych liderów oraz wyposażenie ich w narzędzia, które pomogą wyrwać ich społeczności ze skrajnej biedy. Działalność Nuru nie jest prowadzona z centralnej siedziby w Stanach Zjednoczonych, tylko z domowych biur i przestrzeni coworkingowych, co pozwala ograniczyć koszty i przeznaczać więcej środków na społeczności partnerskie. Pracownicy organizacji działają w 11 różnych strefach czasowych, dlatego do współpracy używają narzędzi cyfrowych.
Historia
Organizacja Nuru z powodzeniem korzysta z usługi Google Workspace. „W każdej firmie pracownicy w różnym zakresie wykorzystują technologię” – mówi Kim Do, dyrektorka strategiczna ds. komunikacji. „W naszym przypadku bardzo dobrze sprawdza się Google Workspace. To kompleksowe rozwiązanie, więc nasz zespół może doskonalić się w obsłudze jednego pakietu narzędzi”.
Nuru wykorzystuje Mapy Google, by ułatwić współpracę między osobami znajdującymi się w USA a tymi działającymi w terenie. Mimo dużej odległości pracownicy biur zlokalizowanych w USA mogą zorientować się w tym, co dzieje się na drugim końcu świata. W ten sposób mogą czuwać nad bezpieczeństwem swoich współpracowników, upewniając się, że ci nie naruszają lokalnych granic i unikają w ten sposób potencjalnych konfliktów. Nuru stosuje mapy nawet podczas szkolenia nowych pracowników. „Nuru wykorzystuje zdjęcia sferyczne i usługę Street View, by ułatwić nowym pracownikom zapoznanie się z projektami realizowanymi w Kenii i Etiopii, zanim jeszcze wysiądą z samolotu” – mówi Brian von Kraus, doradca strategiczny ds. bezpieczeństwa. „Co więcej, możliwość tworzenia spersonalizowanych map pozwala naszym lokalnym pracownikom sprawdzić skalę ich działań oraz dowiedzieć się, ilu rolnikom już pomogli”.
Nuru używa też YouTube, by dotrzeć do większej liczby osób. „Filmy mają kluczowe znaczenie dla naszej działalności, ponieważ jest to główny kanał komunikacji ofiarodawców z Ameryki z rolnikami z Afryki Subsaharyjskiej, którym pomagamy. To niezwykłe, jak mocną więź z naszą wizją i misją odczuwają ofiarodawcy, gdy zobaczą na filmie działania prowadzone przez nas w Kenii i Etiopii” – mówi Kim Do, dyrektor strategiczny ds. komunikacji. „YouTube daje nam możliwość łatwego udostępniania najnowszych filmów w skuteczny i dynamiczny sposób, niezależnie od tego, gdzie znajdują się nasi ofiarodawcy. Poza tym naprawdę uwielbiamy YouTube za to, że daje nam możliwość pełnego dostosowania naszej strony, co przekłada się na większy kontakt widzów z naszą marką” – dodaje Kim Do.
„Filmy mają kluczowe znaczenie dla naszej działalności, ponieważ jest to główna metoda komunikacji ofiarodawców z Ameryki z rolnikami z Afryki Subsaharyjskiej, którym pomagamy”.
Kim Do, dyrektor strategiczny ds. komunikacji.
Wpływ
Dzięki współpracy w czasie rzeczywistym przy użyciu narzędzi dostępnych w Google Workspace Nuru może działać bardziej efektywnie i skutecznie w 11 różnych strefach czasowych. Rozszerzenia Google takie jak „Modify Event Default” (modyfikacja domyślnego wydarzenia) sprawiły, że udało się ograniczyć liczbę e-maili wysyłanych podczas planowania spotkań. Zamiast dostawać załączniki w e-mailach, teraz każdy pracownik otrzymuje link do pliku zapisanego na Dysku Google – jest to szczególnie przydatne w regionach, gdzie dostęp do internetu jest ograniczony. Praca na odległych obszarach wiejskich, gdzie przerwy w dostawie prądu są na porządku dziennym, dostęp do internetu jest ograniczony i ciężko jest kupić lub naprawić komputer, wymaga skutecznego zarządzania wiedzą. Organizacja Nuru zdołała usprawnić ten proces, aby poradzić sobie z tymi trudnościami.