Rozmiar działalności
Medium
Sektor
Działalność na rzecz społeczeństwa
Cele
Podnoszenie świadomości dotyczącej misji organizacji
Rekrutacja i szkolenie wolontariuszy, a także współpraca z nimi
Znalezienie darczyńców
Zdjęcia
Nigel Millard/RNLI
Wyzwanie
RNLI ratuje średnio 24 osoby dziennie. Organizacja oferuje całodobową telefoniczną usługę poszukiwawczo-ratunkową na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii, a także sezonowe usługi ratownicze. Aby organizacja RNLI mogła funkcjonować, potrzebne są środki od darczyńców, dlatego tak ważne jest zwiększanie świadomości społecznej związanej z jej działalnością.
Historia
RNLI wykorzystuje narzędzia Google, by dbać o istniejących darczyńców oraz pozyskiwać nowych.
Organizacja posiada ponad 230 stacji ratownictwa morskiego w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Każda łódź jest wyposażona w kamerę, które rejestruje wszystkie akcje ratunkowe. Relacje z nich są zamieszczane w YouTube, dzięki czemu darczyńcy mogą się przekonać, jak ważną rolę odgrywają ich darowizny. Bez względu na to, czy chodzi o uratowanie załogi kutra walczącego z potężnym sztormem, czy oddanie przemokniętego szczeniaka właścicielowi – te udostępniane treści oddziałują też na młodszych odbiorców. Kanał RNLI w YouTube odnotowuje średnio 75 000 wyświetleń miesięcznie, a subskrybuje go 10 000 widzów.
Od 2005 roku organizacja RNLI korzysta z Google Ads oraz programu Google Ad Grants, aby pozyskiwać nowych darczyńców, zwracając się ze swoim przekazem do odpowiednich osób i we właściwym czasie. Dziesięć lat później, gdy stacja BBC wyemitowała program dokumentalny poświęcony RNLI, posłużono się Ad Grants, by maksymalnie wykorzystać ten moment sprzyjający rozpowszechnianiu wiedzy o misji organizacji. Dzięki odpowiednim treściom i skutecznemu kierowaniu osiągnięto rekordową liczbę donacji i wizyt na stronie.
RNLI od dawna wykorzystuje Google Analytics do analizy ruchu na stronie oraz zachowań użytkowników. Od 2014 roku dane te są używane podczas opracowywania strategii dotyczącej treści. Pracownicy RNLI nie tylko czytają raporty, ale też wyciągają z nich wnioski. Chcą być pewni, że treści online są odpowiednie dla odbiorców, a strony internetowe generują zachowania, których potrzebuje organizacja.
„Narzędzia udostępnione przez Google pozwalają nam zwiększyć widoczność naszej organizacji i promować działania podejmowane przez wolontariuszy”.
Nigel Saxon, menedżer ds. mediów elektronicznych, RNLI
Wpływ
Jako organizacja non-profit, której przychody w 92% stanowią darowizny, RNLI może nieprzerwanie ratować ludzi na morzu, a narzędzia oferowane przez program Google dla Organizacji Non-Profit pomagają jej zwiększyć swoją widoczność, a tym samym liczbę darowizn.