Rozmiar działalności
Large
Sektor
Sprawy zagraniczne i międzynarodowe
Wyzwanie
Kluczem do efektywnej współpracy między pracownikami i wolontariuszami WaterAid jest bezproblemowa, zintegrowana komunikacja. Aby zażegnać kryzys wodny i sanitarny, organizacja musi budować świadomość społeczną dotyczącą swojej misji, by utrzymać dotychczasowych darczyńców oraz pozyskać nowych.
Historia
WaterAid używa YouTube, by kontaktować się z odbiorcami na wiele sposobów. Lekkie i humorystyczne treści przyciągają młodszych widzów, a filmy ukazujące pracę w terenie przedstawiają globalne problemy.
Dysk Google to kolejne cenne narzędzie, które zapewnia pracownikom dostęp do najważniejszych plików na każdym urządzeniu i z dowolnego miejsca. Jest to szczególnie ważne, gdy współpraca odbywa się między 38 biurami zlokalizowanymi na sześciu kontynentach.
WaterAid używa też Google Analytics oraz Menedżera tagów Google, by usprawnić metody śledzenia, np. identyfikować ruch na stronie według użytkownika, a nie tylko samego urządzenia. W ten sposób organizacja może lepiej zrozumieć, jak dochodzi do konwersji na jej stronie.
„Organizacje charytatywne mające dostęp do biznesowych narzędzi Google mogą stworzyć w pełni zintegrowany system, dzięki któremu będą rozpowszechniać swój przekaz, kierować go do swoich głównych odbiorców i monitorować ich reakcje. Usługi Google pozwalają im konkurować z dysponującymi niemal nieograniczonymi zasobami korporacjami i dużymi markami”.
Tiffany Langston, menedżer ds. komunikacji, WaterAid
Wpływ
Dzięki narzędziom dostępnym w ramach programu Google dla Organizacji Non-Profit WaterAid może tworzyć bardziej angażujące i interaktywne treści online, co zaowocowało głębszymi relacjami z nowymi darczyńcami. Lepsze poznanie swoich odbiorców online organizacja wykorzystała do tego, by zoptymalizować swoją stronę internetową pod kątem wygody użytkowników. W zeszłym roku otrzymane wsparcie pozwoliło organizacji WaterAid na zapewnienie czystej wody dwóm milionom ludzi i poprawę warunków sanitarnych kolejnym trzem milionom.