Rozmiar działalności
Small
Sektor
Działalność na rzecz społeczeństwa
Cele
Analiza skuteczności stron internetowych
Efektywna komunikacja i współpraca
Podnoszenie świadomości dotyczącej misji organizacji
Większa produktywność i lepsza organizacja pracy
Zaangażowanie odbiorców
Wyzwanie
WITNESS działa na styku praw człowieka i technologii. Pomaga milionom zwykłych obywateli na całym świecie przekazać prawdę osobom będącym u władzy za pomocą internetowych treści wideo. Organizacja wykorzystuje technologię również w ramach własnej działalności, „by poprawić widoczność i globalne oddziaływanie naszych kampanii, a do tego działać w sposób wydajny, tak by zmaksymalizować wpływ i wartość każdej darowizny” – mówi Marianna Moneymaker, która w WITNESS zajmuje się komunikacją i kreacją internetową.
Od momentu założenia WITNESS 20 lat temu organizacja ta współpracowała z przeszło 300 grupami działającymi na rzecz praw człowieka w ponad 80 krajach, przeszkoliła ponad 3000 obrońców praw człowieka, opracowała popularne materiały i narzędzia szkoleniowe z zakresu tworzenia i zabezpieczania filmów, stworzyła pierwszą wyspecjalizowaną platformę internetową dla środków przekazu zajmujących się prawami człowieka (HUB), a dodatkowo wykorzystała nakręcone filmy w ponad stu kampaniach. Wszystkie te zadania wiązały się z szeregiem wyzwań – od skoordynowania międzynarodowej komunikacji po utworzenie optymalnego środowiska dla platformy HUB.
Historia
Z narzędzi udostępnianych bezpłatnie organizacji WITNESS w ramach programu Google dla Organizacji Non-Profit korzysta mały, ale zgrany 30-osobowy zespół. Organizacja WITNESS od lat używa Google Workspace w celu utrzymania wysokiego poziomu produktywności. Niektórzy z jej pracowników częściej niż w biurze są w podróży – w byciu na bieżąco pomagają im Gmail i Kalendarz Google. Dokumenty Google umożliwiają wspólną pracę nad wszystkim – począwszy od wpisów na blogu po zarządzanie kontaktami ze światem mediów. Formularze Google pomagają z kolei gromadzić treści służące do realizacji kolejnych projektów i sprawdzać reakcje społeczności wspierających działalność organizacji.
W zwiększaniu świadomości społecznej na temat działań organizacji WITNESS pomaga jej własny kanał w YouTube, który ma miliony wyświetleń i jest subskrybowany przez tysiące osób. We współpracy z firmą Storyful organizacja uruchomiła nawet w YouTube nowy, globalny kanał poświęcony prawom człowieka.
Organizacja zwraca uwagę na swoje kampanie dzięki marketingowi prowadzonemu w wyszukiwarkach internetowych z wykorzystaniem Ad Grants. Z kolei usługa Google Analytics pozwala jej dowiedzieć się więcej na temat ofiarodawców i monitorować popularność strony. Wykorzystując Mapy Google, można wizualizować działania organizacji, na przykład efekty inicjatywy na rzecz sprawiedliwego traktowania osób starszych (www.elderjustice.org). Dzięki Google+ i Hangouts można natomiast zainteresować odbiorców konkretnymi zagadnieniami. Planowana obecnie seria Hangoutów ma uświetnić obchody 20-lecia organizacji.
„Dzięki programowi Google dla Organizacji Non-Profit możemy łatwiej rozpowszechniać poruszające materiały, a także usprawniać naszą codzienną działalność – zupełnie za darmo”.
Matisse Bustos Hawkes, dyrektor ds. komunikacji i zaangażowania
Wpływ
Dla WITNESS korzyści z uczestnictwa w programie Google dla Organizacji Non-Profit zwiększyły się o możliwość nawiązania współpracy z podmiotami spółki Alphabet. „Nasze rozmowy z przedstawicielami YouTube zaowocowały stworzeniem narzędzia do zamazywania elementów. Aktywiści mogą go użyć do zamazania określonych elementów widocznych na filmie, w tym danych identyfikacyjnych osób, a przy tym nadal pokazywać światu przypadki łamania praw człowieka” – mówi Matisse Bustos Hawkes, dyrektor ds. komunikacji i zaangażowania w WITNESS.
WITNESS aktywnie nakłania inne firmy z branży technologicznej, by poszły śladem YouTube, ponieważ takie funkcje mogą dosłownie ocalić życie odważnym osobom, które zdecydowały się zabrać głos.