WITNESS

Od 1992 roku WITNESS umożliwia ludziom na całym świecie wykorzystywanie technologii i filmów do walki o prawa człowieka. Zapewniając szkolenie, pomoc i narzędzia milionom osób, organizacja ta pomaga kształtować aktywistów XXI wieku, którzy mogą zmienić świat. Dzięki współpracy z rozległą siecią międzynarodowych partnerów organizacja WITNESS pomaga wypowiedzieć się ofiarom opresyjnej władzy oraz przeciwstawiać się niesprawiedliwości.

Rozmiar działalności

Small

Sektor

Działalność na rzecz społeczeństwa

Cele

Analiza skuteczności stron internetowych

Efektywna komunikacja i współpraca

Podnoszenie świadomości dotyczącej misji organizacji

Większa produktywność i lepsza organizacja pracy

Zaangażowanie odbiorców

Usługa

Google Workspace dla organizacji non-profit

Program YouTube dla Organizacji Non-Profit

Zdjęcia

WITNESS

Strona

https://witness.org/

Wyzwanie

WITNESS działa na styku praw człowieka i technologii. Pomaga milionom zwykłych obywateli na całym świecie przekazać prawdę osobom będącym u władzy za pomocą internetowych treści wideo. Organizacja wykorzystuje technologię również w ramach własnej działalności, „by poprawić widoczność i globalne oddziaływanie naszych kampanii, a do tego działać w sposób wydajny, tak by zmaksymalizować wpływ i wartość każdej darowizny” – mówi Marianna Moneymaker, która w WITNESS zajmuje się komunikacją i kreacją internetową.

Od momentu założenia WITNESS 20 lat temu organizacja ta współpracowała z przeszło 300 grupami działającymi na rzecz praw człowieka w ponad 80 krajach, przeszkoliła ponad 3000 obrońców praw człowieka, opracowała popularne materiały i narzędzia szkoleniowe z zakresu tworzenia i zabezpieczania filmów, stworzyła pierwszą wyspecjalizowaną platformę internetową dla środków przekazu zajmujących się prawami człowieka (HUB), a dodatkowo wykorzystała nakręcone filmy w ponad stu kampaniach. Wszystkie te zadania wiązały się z szeregiem wyzwań – od skoordynowania międzynarodowej komunikacji po utworzenie optymalnego środowiska dla platformy HUB.

Historia

Z narzędzi udostępnianych bezpłatnie organizacji WITNESS w ramach programu Google dla Organizacji Non-Profit korzysta mały, ale zgrany 30-osobowy zespół. Organizacja WITNESS od lat używa Google Workspace w celu utrzymania wysokiego poziomu produktywności. Niektórzy z jej pracowników częściej niż w biurze są w podróży – w byciu na bieżąco pomagają im Gmail i Kalendarz Google. Dokumenty Google umożliwiają wspólną pracę nad wszystkim – począwszy od wpisów na blogu po zarządzanie kontaktami ze światem mediów. Formularze Google pomagają z kolei gromadzić treści służące do realizacji kolejnych projektów i sprawdzać reakcje społeczności wspierających działalność organizacji.

W zwiększaniu świadomości społecznej na temat działań organizacji WITNESS pomaga jej własny kanał w YouTube, który ma miliony wyświetleń i jest subskrybowany przez tysiące osób. We współpracy z firmą Storyful organizacja uruchomiła nawet w YouTube nowy, globalny kanał poświęcony prawom człowieka.

Organizacja zwraca uwagę na swoje kampanie dzięki marketingowi prowadzonemu w wyszukiwarkach internetowych z wykorzystaniem Ad Grants. Z kolei usługa Google Analytics pozwala jej dowiedzieć się więcej na temat ofiarodawców i monitorować popularność strony. Wykorzystując Mapy Google, można wizualizować działania organizacji, na przykład efekty inicjatywy na rzecz sprawiedliwego traktowania osób starszych (www.elderjustice.org). Dzięki Google+ i Hangouts można natomiast zainteresować odbiorców konkretnymi zagadnieniami. Planowana obecnie seria Hangoutów ma uświetnić obchody 20-lecia organizacji.

„Dzięki programowi Google dla Organizacji Non-Profit możemy łatwiej rozpowszechniać poruszające materiały, a także usprawniać naszą codzienną działalność – zupełnie za darmo”.

Matisse Bustos Hawkes, dyrektor ds. komunikacji i zaangażowania

Wpływ

Dla WITNESS korzyści z uczestnictwa w programie Google dla Organizacji Non-Profit zwiększyły się o możliwość nawiązania współpracy z podmiotami spółki Alphabet. „Nasze rozmowy z przedstawicielami YouTube zaowocowały stworzeniem narzędzia do zamazywania elementów. Aktywiści mogą go użyć do zamazania określonych elementów widocznych na filmie, w tym danych identyfikacyjnych osób, a przy tym nadal pokazywać światu przypadki łamania praw człowieka” – mówi Matisse Bustos Hawkes, dyrektor ds. komunikacji i zaangażowania w WITNESS.

WITNESS aktywnie nakłania inne firmy z branży technologicznej, by poszły śladem YouTube, ponieważ takie funkcje mogą dosłownie ocalić życie odważnym osobom, które zdecydowały się zabrać głos.

Dowiedz się, jak inne organizacje korzystają z programu Google dla Organizacji Non-Profit, by zmieniać świat.