Podsumowanie zmian
Warunki korzystania z usług Google zostały zaktualizowane 11 listopada 2013.
Zdajemy sobie sprawę z alergicznych reakcji użytkowników na język prawniczy, dlatego przygotowaliśmy bardziej przystępnie sformułowane podsumowanie zmian.
Wprowadziliśmy trzy zmiany:
- Po pierwsze, wyjaśniamy sposób używania nazwy profilu oraz zdjęcia użytkownika w usługach i serwisach Google (w tym w opiniach, reklamach i innych kontekstach komercyjnych).
- Możesz kontrolować, czy obraz i nazwa pojawiają się w reklamach za pośrednictwem ustawienia Udostępnianie rekomendacji .
- Po drugie, dodaliśmy przypomnienie o bezpiecznym korzystaniu z komórek.
- Po trzecie, zawarliśmy informacje o tym, jak ważne jest zachowanie poufności hasła.
Oto kilka szczegółowych informacji:
Wykorzystanie nazwy profilu i zdjęcia (w tym w opiniach i reklamach)
Pragniemy prezentować najbardziej przydatne informacje – Tobie, Twoim znajomym i kontaktom. Rekomendacje od ludzi, których znasz, mogą okazać się bardzo pomocne. Dlatego właśnie Twoi znajomi, rodzina i inni użytkownicy mogą zobaczyć Twoją nazwę profilu oraz zdjęcie, a także treści, takie jak Twoje opinie lub kliknięcia +1 przy reklamach. Dzieje się tak wyłącznie wtedy, gdy podejmujesz konkretną czynność (klikasz +1, komentujesz lub obserwujesz), a rezultat widzą jedynie ludzie, którym chcesz udostępnić dane treści. W Google to Ty decydujesz, co udostępniasz. Obecna aktualizacja naszych Warunków korzystania z usług nie zmienia w żaden sposób listy odbiorców treści udostępnionych wcześniej ani Twojej kontroli nad tym, komu będą one udostępniane w przyszłości.
Komentarze od osób, które znasz, pozwalają zaoszczędzić czas i zwiększają skuteczność Twoich działań (oraz działań Twoich znajomych) w różnych usługach i serwisach Google. Dotyczy to między innymi wyszukiwarki, Map Google, Google Play i reklam. Twoi znajomi mogą na przykład zobaczyć, że oceniłeś album zespołu muzycznego 4 gwiazdkami na stronie zespołu w Google Play. A informacja o przyznanej przez Ciebie +1 ulubionej piekarni za rogiem może zostać dodana do wyświetlanej w Google reklamy. Takie rekomendacje nazywamy rekomendacjami społecznościowymi. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.
W przypadku rekomendacji społecznościowych w reklamach istnieje możliwość kontrolowania wykorzystania nazwy profilu i zdjęcia poprzez ustawienia rekomendacji społecznościowych. Wybranie ustawienia „wyłącz” uniemożliwi wyświetlenie nazwy profilu i zdjęcia we wspomnianej reklamie Twojej ulubionej piekarni oraz w każdej innej reklamie. To ustawienie ma zastosowanie wyłącznie w przypadku reklam i w żaden sposób nie wpływa na wykorzystanie Twojej nazwy profilu i zdjęcia w innych usługach i serwisach, np. w Google Play.
Jeśli wcześniej poinformowałeś Google, że nie chcesz, by kliknięcia +1 pojawiały się w reklamach, oczywiście uszanujemy tę decyzję i teraz w ramach zaktualizowanego ustawienia. A jeśli masz mniej niż 18 lat, informacje o Twojej aktywności w ogóle nie będą pokazywane w rekomendacjach społecznościowych w reklamach oraz kilku innych kontekstach.
Aby mieć większą kontrolę nad wyświetlaniem reklam w Google, możesz użyć narzędzia Google Ustawienia reklam do zarządzania reklamami, które oglądasz. Więcej informacji.
Zadbaj o bezpieczne korzystanie z komórki
To kwestia zdrowego rozsądku: nie należy korzystać z naszych usług, robiąc jednocześnie coś, co wymaga skupienia, np. prowadząc samochód. Nasze usługi mogą działać rozpraszająco. I oczywiście należy zawsze jeździć zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
Zadbaj o poufność hasła
Naszym głównym priorytetem jest zachowanie poufności informacji. Nazwa i hasło użytkownika Google umożliwiają dostęp do mnóstwa użytecznych rzeczy – wiadomości w Gmailu, zdjęć w Google+, filmów w YouTube, list w Kontaktach Google itd. Każda osoba, której udostępnisz dane logowania, może ich użyć, aby uzyskać dostęp do Twojego konta Google i przechowywanych materiałów. Więc jeśli ktoś prosi o Twoje hasło, pójdź po rozum do głowy i poszukaj bezpieczniejszego sposobu udostępniania wymaganych informacji.
Jeśli stwierdzimy coś nietypowego (na przykład zauważymy nieudane próby zalogowania się na konto lub zalogowanie się na konto w krótkich odstępach czasu w bardzo oddalonych od siebie lokalizacjach), wyświetlimy alert o nietypowej aktywności.
Poznaj inne sposoby dbania o bezpieczeństwo konta Google poza stosowaniem weryfikacji dwuetapowej.
Dziękujemy za dotarcie do końca tej strony. Wiemy, że ciężko się czyta takie rzeczy, jednak uważamy, że są to informacje niezwykle ważne. Aby sprawdzić, jak niniejsze warunki odnoszą się do Ciebie, sprawdź Warunki korzystania z usług dla Twojego kraju.