Od hobby do międzynarodowej popularności – jak uwiecznienie piękna Polinezji Francuskiej w Mapach przyniosło jej mieszkańcom ogromne korzyści.
Polinezja Francuska – białe piaszczyste plaże, malownicze szlaki turystyczne i liczne miejsca wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO sprawiają, że ta lokalizacja często trafia na listy miejsc, które warto odwiedzić przynajmniej raz w życiu. Niektórzy poprzestają na marzeniach. Christophe Courcaud postanowił jednak przybliżyć ten raj światu i zaczął promować tahitańską turystykę za pomocą Street View.
>450
utworzonych
wizytówek firm
Łączenie pracy z przyjemnością
Zafascynowany możliwościami Street View i cudownymi wyspami Polinezji Francuskiej Christophe założył w 2019 r. firmę Tahiti 360. Firma specjalizuje się w fotografowaniu i przesyłaniu do Street View zdjęć sferycznych dużych obszarów Polinezji Francuskiej, w tym szlaków turystycznych i plaż. Chociaż jego głównym celem jest uchwycenie i pokazanie piękna życia na wyspie, Christophe pomaga również firmom działającym lokalnie zaistnieć na rynku dzięki atrakcyjnym wirtualnym spacerom po wnętrzach w Street View.
Mapowanie Polinezji Francuskiej
W czasach, w których niemal wszystko jest zdigitalizowane, trudno uwierzyć, że do przybycia Christophe’a i założenia firmy Tahiti 360 w Mapach dostępne były tylko satelitarne zdjęcia Polinezji Francuskiej. Sprawy dodatkowo komplikował fakt, że ulice na wyspach takich jak Bora-Bora czy Tahiti nie miały żadnych nazw, więc dotarcie we właściwe miejsce było wyzwaniem nie tylko dla turystów, ale i dla mieszkańców. Co więcej, stanowiło to poważne utrudnienie także dla strażaków, służb ratunkowych i policji.
Zawsze uważałem, że Street View może przynosić ogromne korzyści lokalnym społecznościom. Od dawna fascynowała mnie możliwość przeniesienia się w dane miejsce i zapoznania się z otoczeniem jeszcze przed wyjściem z domu. Wydawało się to szczególnie przydatne w przypadku Polinezji Francuskiej, gdzie nawigacja była bardzo utrudniona.
–
Christophe Courcaud, założyciel firmy Tahiti 360
Lokalne władze przekonały się do korzyści, jakie Street View może przynieść mieszkańcom archipelagu, i nawiązały współpracę z firmą Tahiti 360, aby umieścić na mapie wszystkie drogi na wyspach Tahiti, Moorea, Bora-Bora, Raiatea, Maupiti, Huahine, Fakarava i Rangiroa. Christophe poruszał się quadami, wózkami golfowymi, rowerami elektrycznymi, korzystał z nart wodnych, a nawet przemieszczał się konno, aby sfotografować obszar Polinezji Francuskiej obejmujący 1800 km. Dzięki zdjęciom Christophe’a i udostępnionym przez władze lokalnym danym geograficznym w Mapach Google można teraz znaleźć aktualne informacje o ruchu drogowym, sugestie najszybszych tras i wskazówki dojazdu do lokalnych firm na Tahiti. Jest to szczególnie przydatne dla służb ratunkowych, które dzięki temu mogą działać skuteczniej na terenie całej wyspy. Dostęp do zdjęć firmy Tahiti 360 w Street View uprościł również planowanie urbanistyczne, a także konserwację budynków i remonty dróg.
Wizyta w miejscu z Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO
Najbardziej wciągający wirtualny spacer stworzony przez firmę Tahiti 360 to wycieczka po kompleksie Taputapuatea na wyspie Raiatea. To wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO miejsce jest jednym z głównych powodów, dla których co roku Polinezję Francuską odwiedza ponad 300 tys. turystów. Uwieczniając jego piękno na zdjęciach sferycznych, Christophe udostępnił je milionom wirtualnych podróżników. Zdjęcia i filmy Christophe’a w Street View przeniosły ten cud świata na ekrany komputerów i umożliwiły jego zwiedzanie każdemu użytkownikowi internetu.
Obfotografowanie całej wyspy to ogromne wyzwanie, ale Christophe stanął na wysokości zadania. Aby uchwycić na zdjęciach sferycznych wszystko, co Bora-Bora ma do zaoferowania, przemierzał wyspę samochodem, łodzią i pieszo. W ciągu zaledwie 7 dni udało mu się zmapować całą wyspę i udostępnić ją całemu światu w Street View.
Oprócz wyspy Bora-Bora Christophe sfotografował też wszystkie ulice Papeete, stolicy Tahiti, a także miasto Pirae. Oba miasta zaczęły cieszyć się większą popularnością, gdy w Street View pojawiły się ich zdjęcia.
Firmy działające lokalnie mogły skorzystać z okazji, aby zaprezentować swoją ofertę w Street View. Duże sieci hotelowe, takie jak Intercontinental, Manava i Hilton, a także mniejsze pensjonaty, bardzo ucieszyła możliwość zaprezentowania swoich obiektów całemu światu.
Kolejne pozycje na liście
Tahiti 360 planuje do końca roku sfotografować wszystkie wyspy Polinezji Francuskiej. W kolejce czekają jeszcze Maupiti, Tahaa, Markizy, Wyspy Gambiera i Îles Australes. Chociaż w Polinezji Francuskiej jest jeszcze sporo do zrobienia, Christophe już myśli o kolejnej przygodzie. Nawiązał współpracę z lokalnymi francuskimi władzami w swoim rodzinnym mieście, żeby uwiecznić na zdjęciach 400 km ścieżek rowerowych, pływające ogrody w Amiens i pociąg turystyczny dla organizacji Somme Tourisme. Christophe ma także zrobić zdjęcia wioski Teahupoo, gdzie w czasie igrzysk olimpijskich w 2024 roku będą rozgrywane konkurencje surfingowe. Ma również nadzieję dodać do Street View Nową Kaledonię oraz Wyspy Wallis i Futuna, by poprawić jakość życia ich mieszkańców i pomóc większej liczbie osób odkryć te rajskie miejsca.
Street View to platforma rozbudowywana dzięki współtwórcom, którzy pomagają lokalnym społecznościom i firmom oraz przybliżają cuda świata wirtualnym podróżnikom, publikując zdjęcia sferyczne w Mapach Google. Co najważniejsze, każdy może stworzyć własną mapę sukcesu dzięki Street View – wystarczy zrobić pierwszy krok i opublikować pierwsze zdjęcie.
Odkryj więcej